La campanya d’ofertes del Black Friday torna a monopolitzar l’activitat comercial prèvia a les festes nadalenques, i torna a aterrar amb força tant a les grans superfícies com al comerç en línia o en alguns dels petits establiments locals.
Les ofertes que es promocionen durant aquests dies de novembre atrauen l’interès dels consumidors, però no sempre són del tot transparents. En aquest sentit, els especialistes en consum recorden que la campanya del Black Friday té uns límits, tant a nivell temporal com d’estoc, i que cal revisar la lletra petita del que es vol comprar. A la vegada, és molt recomanable no deixar-se endur pels missatges publicitaris ni comprar sense haver reflexionat i comparat els productes.
Olga Safont, responsable tècnica de l’Oficina Comarcal d’Informació al Consumidor del Maresme, n’ha parlat en declaracions al magazín Ona Maresme.
A la vegada, Safont també recomana fixar-se no només en quin era el preu original i quin és el rebaixat sinó també la qualitat de l’article i que disposi de la garantia corresponent. La tècnica també aconsella vigilar amb el fraccionament dels pagaments per evitar sorpreses amb els interessos aplicats.
Enguany, la campanya del Black Friday ve marcada per les dificultats en el subministrament dels productes, i que pot comportar retards en les entregues i augments de preu.
Per tot plegat, els especialistes també aconsellen reflexionar sobre les compres per internet i el consum que es fa, i valorar si un producte que trobem a la xarxa es pot comprar, també, a un comerç de proximitat.