La urbanització Mas Carbó i el Cim de Miralles són les zones on es produeixen més excessos de velocitat

Share on twitter
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on email

Tot i que aquestes zones no són les úniques que concentren aquest tipus d’imprudències. Així ho mostren les dades que ha publicat l’Ajuntament amb resultats obtinguts després d’instal·lar el radar pedagògic en diversos punts del municipi. 

Recordem que la Policia Local va realitzar aquesta recollida de dades mitjançant el radar pedagògic amb l’objectiu de comprovar la velocitat dins el nucli urbà de Palafolls. Tot i que, sobretot, va posar especial èmfasi en aquells trams on existeix un neguit per part de la població. 

De les actuacions que s’han dut a terme, les principals zones del poble on es produeix un excés de la velocitat són el Cim de Miralles i la carretera d’accés a la urbanització Mas Carbó des de la N-II. Les dades mostren que entre un 73% i un 92% dels vehicles que circulen a la zona del Cim de Miralles ho fan per sobre el límits establerts, de la mateixa manera que passa amb un 72% dels vehicles que circulen per l’accés a Mas Carbó. 

Tal com mostra l’informe, l’Avinguda Pau Casals tot i que és una de les vies d’accés principals de Palafolls, no és especialment conflictiva pel que fa a la velocitat. En aquest sentit, un 40% dels vehicles que hi circulen ho fan per sobre els límits permesos. 

La Policia també va instal·lar aquest radar en zones on els veïns es mostraven més neguitosos. Un exemple és el carrer Ramon Turró on es calcula que un 11% dels vehicles superen el límit de velocitat establerta. D’altres en són el carrer Xon Comes amb una taxa d’un 2% o el carrer Mas Pinell.

Tal com remarca l’informe, un dels punts positius ha sigut la Via de la Ribera de la Burgada. És una de les vies amb més densitat a Palafolls i es calcula que quan era de doble sentit un 86% dels vehicles hi circulava superant la velocitat permesa. Tot i això, en el moment en què es va limitar la circulació a un sol, aquest percentatge ha disminuït fins al 35% del total. 

Un cop analitzats aquests resultats, l’Ajuntament farà el possible per reduir la velocitat en les principals vies on s’ha detectat aquesta problemàtica. Entre elles hi ha, establir controls en punts concrets del municipi i iniciar campanyes de velocitat amb el cinemòmetre. 

Subscriu-te gratuïtament,
el butlletí de notícies cada dia al teu correu.

El més llegit
Categories
Més ambits geogràfics