Aquesta nit, el municipi maresmenc donarà el tret de sortida a la Festa Major de la Minerva amb el pregó a partir de les 21h. Anirà a càrrec de la germana Pilar Vivas en representació de la Companyia de Maria a Calella amb motiu del comiat després de 160 anys de presència a la ciutat.
Aquesta mateixa nit hi haurà la interpretació del Ball de la Llopa i del Ballet dels gegants de la ciutat de Calella, en Quirze i la Minerva. A més, es farà el brindis popular per tots els calellencs i, tot seguit, es llençaran els focs artificials d’inici de la festa des del terrat de l’Ajuntament Vell.
A les 23h, serà el torn del primer concert de barraques a l’envelat de la platja. Els artistes que hi passaran avui són Els catarres, Miquel del Roig i el DJ Jorge Peñafiel.
Demà divendres s’han preparat altres actes per la Festa Major. Al matí, els geganters acompanyaran a les autoritats a la Missa Soleme de Festa Major. Al migdia, se celebrarà la 39a Mostra de Plats Casolans a benefici de l’Associació de Voluntaris i Amics de l’Hospital Sant Jaume de Calella.
I, ja a la nit, a les 21h s’ha preparat una Cercavila nocturna a càrrec dels Geganters i Grallers de Calella acompanyats d’una txaranga per commemorar el 20è aniversari dels gegants Minerva i Quirze. A partir de les 23h, seguiran els concerts de barraques a l’envelat. Els encarregats d’amenitzar la it de divendres seran Lildami, The Tyets i Pelukass.
Dissabte i diumenge seguiran les activitats que s’han preparat per aquesta Festa Major de la Minerva 2022, entre els actes que s’hi faran hi ha concerts, gegants, el correfoc i la proclamació del Pubillatge de Calella 2022. Podeu consultar més informació sobre el programa de Festa Major al web de l’Ajuntament de Calella.