Aquest dijous l’Ajuntament de Palafolls va retornar a celebrar els plens després de l’aturada d’estiu. Tot i ser una sessió plenària que es va desenvolupar amb normalitat i agilitat, el punt àlgid de la trobada va ser en el moment dels precs i preguntes.
En aquest espai, el representant del Partit Socialista a Palafolls, Joan Vila, va aprofitar el seu torn de paraula per preguntar sobre la consulta de mobilitat en els carrers del centre del municipi. Una de les qüestions que va fer es referia als motius del consistori per no fer una presentació pública d’aquest procés consultiu.
L’alcalde de Palafolls, Francesc Alemany, va respondre al·legant que els motius eren que, en el moment en què es va presentar el projecte, encara hi havia algunes restriccions de la covid-19 i van considerar que aquesta era la millor opció.
Ambós representants polítics no van entendre’s suficientment bé i la conversa va derivar en retrets per part d’un i per part de l’altre. En aquest moment del ple, la regidora portaveu de Palafolls En Comú, Clara Hidalga, va decidir participar abans que anés a més la discussió. En la seva intervenció va remarcar que ambdues propostes, tan la de ERC com la del PSC, són formes de fer política. A més, tot i deixar clar que no estava de cap banda, considera que el que s’estava responent per part del consistori, no era el que es preguntava per part del PSC.
En veure el to que havia agafat la sessió, la regidora dels comuns va donar per finalitzada la seva assistència al ple i va marxar. En finalitzar el ple, l’alcalde va informar als comuns que totes les seves consultes que no s’havien pogut realitzar les respondrien per escrit.