El consistori palafollenc té la intenció de garantir la plena incorporació dels mitjans electrònics a la seva activitat administrativa; i la seva transparència i accés a la informació pública, així com establir les conseqüències derivades del seu incompliment, entre altres. És per aquest motiu que està en procés de creació l’Ordenança de Transparència i Administració Digital de l’Ajuntament de Palafolls.
Abans de la seva aprovació definitiva, però, i amb l’objectiu de garantir la participació ciutadana en la seva elaboració, l’ajuntament ha obert el període per participar en la consulta pública prèvia per demanar l’opinió dels ciutadans i de les organitzacions que es puguin veure afectats per la nova norma.
La intenció principal d’aquesta consulta és recollir les opinions ciutadanes i, d’aquesta manera, actualitzar la normativa municipal reguladora que hi ha vigent en l’actualitat. En termes generals, aquest nou marc normatiu ha comportat canvis significatius en relació a la simplificació administrativa; en l’impuls dels mitjans electrònics; i en la qualitat de la informació.
Això permetrà que l’Ajuntament de Palafolls tingui una regulació pròpia que concreti com s’apliquen aquestes normes i consolidi l’administració digital, la transparència i l’accés a la informació pública. Tot això es farà reforçant els drets de la ciutadania en un context de seguretat jurídica, eficiència administrativa i innovació pública.
Les persones interessades podran fer arribar les seves opinions durant el termini de 10 dies, l’endemà de la publicació a la seu electrònica de l’Ajuntament. Per fer-ho, es poden presentar mitjançant una instància genèrica o qualsevol dels mitjans indicats en l’article 16 de la Llei de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.