S’aprova l’ordenança que permet la instal·lació de terrassses a la via pública

Compartiu aquesta història

El passat mes de març, l’Ajuntament va acordar al ple l’aprovació inicial de l’Ordenança d’ús de la via pública amb la instal·lació de terrasses de bar. Un cop esgotat el període per presentar al·legacions i reclamacions, en el qual no s’ha rebut cap notificació, l’acord s’ha aprovat definitivament. 

Entre d’altres qüestions, l’ordenança de terrasses contempla el règim general d’atorgament de llicències que inclou l’atorgament de les llicències, la seva durada i l’horari, les taxes i les obligacions del titular de la llicència, entre altres. També s’hi contemplen els criteris d’ordenació a l’ocupació de la via pública i la inspecció, control i règim sancionador de l’activitat.

Tal com s’indica en el text normatiu, la intenció és endreçar l’espai públic de Palafolls mitjançant l’ordenació de les terrasses dels establiments del municipi, a banda de garantir l’accessibilitat entre els establiments i la via pública assegurant la lliure circulació per l’espai públic. 

Pel que fa a la durada de les llicències, serà d’un màxim d’un any, amb data de finalització a 31 desembre i, en cap cas, es podrà concedir de forma indefinida. Per tal de renovar les llicències atorgades caldrà sol·licitar-ho mitjançant la Instància Genèrica al portal web de l’Ajuntament de Palafolls amb dos mesos d’antelació, és a dir, abans de l’1 de novembre. Des de l’Ajuntament informen que, en cas que hagin variat les condicions de l’atorgament de la llicència inicial no s’adequïn a les previsions de la nova ordenança, caldrà demanar una nova. 

Quant al mobiliari i altres components de les terrasses, els elements i instal·lacions autoritzades d’acord amb la Instrucció tècnica, i que siguin incompatibles amb els criteris tècnics de l’ordenança, es podran mantenir fins el dia 31/12/2025, per tal que tinguin un termini d’adaptació suficient per a modificar-los. Les sol·licituds que estiguin en tràmit s’hauran d’adaptar a la nova normativa en tots els casos, excepte pel que fa al tipus de mobiliari, que disposaran fins el 1 de gener de 2025.

La norma on, entre d’altres, s’inclouen els requisits administratius per fer la sol·licitud i tota la informació necessària, ja es troba publicada a l’E-tauler de l’Ajuntament de Palafolls.

Subscriu-te gratuïtament,
el butlletí de notícies cada dia al teu correu.