Aquest és un recurs legal que han d’incorporar els ajuntaments i que s’inclou en el Pla de Millora de l’Administració Electrònica de l’Ajuntament de Palafolls. La nova unitat s’encarregarà de centralitzar i gestionar les sol·licituds d’accés a la informació pública i l’accessibilitat per a la gent amb dificultat d’accés a aquesta. Així ho ha indicat Fèlix Bota, arxiver municipal.
Després del Decret d’Alcaldia que ha resolt la creació d’aquesta, la unitat està creada i ja es troba en funcionament. Segons Bota, des de la creació d’aquest recurs, s’ha aconseguit un accés a la informació més àgil amb una disminució del temps necessari per resoldre les sol·licituds. El termini màxim fixat per llei pot arribar als dos mesos i a Palafolls s’allarga unes dues setmanes.
Entre altres funcions, aquest recurs inclou la coordinació, el suport i l’assessorament als òrgans i les unitats de l’Ajuntament en matèria de publicitat activa i accés a la informació pública, i l’impuls de l’actualització i el manteniment de la informació difosa pel Portal de transparència.