Els pisos buits de llarga durada pagaran un recàrrec de fins a 150% d’IBI

Share on twitter
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on email

L’Ajuntament de Palafolls ja fa dos anys que aplica un recàrrec per aquells immobles de  grans tenidors que estan desocupats durant anys.

Això només afecta a persones o, especialment, empreses i entitats financeres que tenen gran quantitats de pisos buits i tancats amb la voluntat que els posin a la venda o especialment de lloguer.

El ple de la passada setmana ha modificat l’ordenança d’acord a la nova llei de dret a l’habitatge aprovada pel parlament aquesta primavera.

La nova mesura defineix els pisos tancats aquells que  són de titulars amb  4 o més propietats, i que hagin estat més de 2 anys tancat i sense ús residencial.

Si fins ara el recàrrec màxim era del 50% de l’impost de l’IBI per aquests pisos de grans propietaris que estaven tancats, ara es podrà gravar amb un 100% de recàrrec aquest impost municipal als pisos tancats des de fa més de 3 anys i, fins i tot, arribar al 150% en el cas que el gran tenidor tingui 2 o més propietats al mateix terme municipal. L’alcalde de Palafolls, Francesc Alemany explicava al ple que la mesura només afectarà a fons d’inversió o entitats financeres i que l’objectiu de la mesura és que, per evitar aquest recàrrec, aquests grans tenidors posin els immobles dins el mercat de venda o lloguer.

Las modificació es va aprovar amb el vot a favor de totes les forces polítiques del consistori. 

Dolors Agüera, regidora del PSC, argumentava en el ple que el seu grup votaria a favor perquè no és just que en un poble amb manca d’oferta d’habitatges els grans tenidors mantinguin tancats alguns immobles.

Un dels punts que més preocupava a l’oposició és que aquesta mesura afectès a particulars amb algunes propietats. Mònica Armada, regidora-portaveu de Palafolls Som, verbalitzava aquesta preocupació esvaïda amb les explicacions sobre l’objecte de l’ordenança.

En aquests dos anys de vigència d’aquest recàrrec per a pisos tancats, l’Ajuntament l’ha aplicat en una desena d’immobles a Palafolls.

Subscriu-te gratuïtament,
el butlletí de notícies cada dia al teu correu.

El més llegit
Categories
Més ambits geogràfics