L’Ajuntament de Palafolls ha publica el resum de les queixes, els suggeriments i les propostes que s’han rebut al consistori per part de la ciutadania en l’últim any.
Es tracta de comunicacions fetes arribar a través dels canals oficials, amb un tràmit establert al web municipal o per instància. En total s’han rebut 160 comunicacions en tot l’any passat, la majoria per queixar-se d’alguna circumstància.
L’enllumenat públic, el mal estat d’alguns elements de la via pública i el soroll han estat les queixes més recurrents. 1 de cada 3 comunicacions a l’Ajuntament l’any passat eren sobre un d’aquests tres temes.
La manca de llum, el mal estat d’alguns fanals o les diferents incidències a la xarxa pública han tingut una 15 de reclamacions al consistori. Un nombre similars de queixes han estat pel mal estat de voreres, d’elements de la via pública o de l’asfaltat d’alguns carrers.
En menor mesura, les queixes per sorolls de bars, establiments comercials o veïns han ocupat una dotzena de queixes dels palafollencs.
Per temàtiques generals, la meitat de queixes són de temàtica urbanística, on s’inclouen les d’enllumenat o mal estat de la via pública, però d’altres com la demanda de més papereres, de terrenys forestals o sobre els efectes dels aiguats.
Una 30a de queixes són sobre seguretat, especialment d’aparcament o el sentit de circulació dels carrers, i una 30a de queixes giren entorn a medi ambient, com ara escombraries, animals de companyia o neteja de carrers.
Els ciutadans tenen diferents canals de queixa, suggeriments o propostes amb el consistori, que està obligat, per Llei de Transparència, a fer-ne un resum i publicar-lo. Les de l’any passat són les primeres que es recullen i publiquen al portal de transparència de l’Ajuntament.