La Diputació de Barcelona va aprovar la setmana passada un nou programa complementari d’ajudes als ajuntaments de la demarcació. El nou programa, dotat amb 50 milions d’euros, vol oferir suport econòmic als governs locals per poder fer inversions en equipaments, infraestructures i béns locals, tant en inversió nova com de manteniment, reparació i conservació.
Segons la definició d’aquesta nova línia d’ajuda complementària de la Diputació, aquestes ajudes han de subvencionar inversions necessàries per a la prestació de serveis públics, especialment els que tenen la consideració de mínims.
Gràcies a aquesta nova línia, Palafolls rebrà 165 mil€ . Ara l’Ajuntament de Palafolls haurà d’acceptar aquesta ajuda, abans de la tardor, per poder aconseguir aquesta nova línia de finançament.
Alhora el consistori buscarà el destí més adient per aquests 165 mil€, que al tractar-se d’una ajuda complementària, no estan inclosos en els pressupostos municipals.
Amb aquest suport la Diputació pretén vetllar perquè la població tingui accés als serveis públics amb la major eficàcia i economia. Per això, el programa també permet finançar inversions que ja compten amb finançament d’altres línies d’ajudes però que requereixen una suplementació dels recursos assignats.
La finalitat última del nou programa és reforçar el desenvolupament integral dels governs locals i contribuir al desplegament efectiu de la seva autonomia, la qual cosa ha de derivar en un impacte econòmic, laboral i també social al conjunt de la demarcació.
La Diputació també destinarà 365 mil€ a Pineda, 330 mil a Malgrat, 320 mil a Tordera i poc més de 77 mil a Sta. Susanna.