El Govern central preveu tenir enllestit el Reial Decret d’ajuda pels danys del Gloria d’aquí a un mes

Compartiu aquesta història

Ahir dimarts es va celebrar una reunió a la Delegació del Govern espanyol a Barcelona que va reunir a representants municipals de Palafolls, Tordera, Fogars, Sant Celoni, entre altres localitats properes a la Tordera, amb el delegat del Govern espanyol a Barcelona, funcionaris de Protecció Civil i un delegat del Ministeri d’Agricultura.

L’objectiu de la trobada, proposada des dels mateixos consistoris, era traslladar al Govern les afectacions viscudes arran del temporal Gloria i conèixer les ajudes previstes des de l’administració i de quina manera s’hi podran acollir.

A la reunió hi va assistir el regidor de Medi Ambient de l’Ajuntament de Palafolls, Aleix Freixa. El regidor ha explicat a RP que el Govern treballa amb un Reial Decret que ha de cobrir, d’una banda, la totalitat de les despeses considerades d’emergència i, de l’altra, el 50% dels danys de reparació. El Govern preveu que aquesta mesura surti a la llum d’aquí a un mes.

Paral·lelament a aquesta mesura, des del Ministeri d’Agricultura s’està treballant també en 3 altres Reials Decrets destinats a l’àmbit de la pagesia, uns dels més afectats pel pas del Gloria.

Malgrat tot, Freixa explica que no s’ha concretat la data de la seva publicació ni la quantitat econòmica que es desintarà a aquesta ajuda.

El regidor de Medi Ambient de Palafolls considera que cal unitat des dels Ajuntament de la zona de la Baixa Tordera a l’hora d’afrontar les afectacions del Gloria i de reclamar les ajudes a les administracions supramunicipals.

D’altra banda, de cara a demà dijous, la Generalitat ha convocat als alcaldes de la zona a una reunió a Hostalric, on ha de quedar consistuïda la comissió territorial de la part baixa de la Conca de la Tordera dins del Programa de coordinació de les mesures postemergències aprovat pel Govern el passat 29 de gener.

Segons informa la Generalitat, aquest programa estableix la creació de taules territorials per zones afectades per ser més eficients i agilitzar les intervencions i la coordinació.

Subscriu-te gratuïtament,
el butlletí de notícies cada dia al teu correu.