L’atenció especialitzada ambulatòria de la Corporació de Salut del Maresme i la Selva ha millorat de manera global el nivell de satisfacció de la ciutadania, segons els resultats de l’últim Pla d’enquestes de percepció, experiència i satisfacció d’usuaris (PLAENSA) del 2024. L’ABS Malgrat-Palafolls ha obtingut 5 indicadors que superen els resultats de Catalunya i, quatre d’aquests, se situen per sobre del 90%. Segons detallen des de la Corporació de Salut del Maresme i la Selva, els increments més destacats es donen en la valoració de l’atenció rebuda al taulell i la neteja dels centres.
Pel que fa als resultats de satisfacció als dos hospitals de referència, en comparació amb l’any passat, l’Hospital de Blanes ha millorat en 12 dels indicadors i 7 d’aquests superen la mitjana global de Catalunya. Entre altres, l’equip d’admissions de Blanes, ha obtingut la millor puntuació de tot el sistema sanitari català en aquest àmbit, amb un 97,9%. Els usuaris enquestats han destacat l’excel·lència en el tracte, l’eficiència i la capacitat de resolució de l’equip.
En el cas de l’Hospital Sant Jaume de Calella, també ha registrat una millora en 11 indicadors respecte a l’any anterior. L’estudi indica que els usuaris del centre continuen valorant molt positivament el tracte personal que reben durant la seva estada al centre, l’escolta activa dels professionals i la sensació d’estar en bones mans, entre altres.
El Pla d’enquestes de satisfacció (PLAENSA) és un projecte que va començar l’any 2001 per avaluar la qualitat del servei i el grau de satisfacció dels usuaris amb els diferents serveis sanitaris públics, amb l’objectiu d’aconseguir una informació que resulta molt valuosa per dissenyar i implementar estratègies de millora de la qualitat en aquests serveis.