El Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya ha publicat aquest dimecres l’aprovació definitiva del projecte amb l’objectiu d’impulsar posteriorment la programació de les obres, que podrien iniciar-se entre els mesos de setembre i octubre.
El portaveu de la plataforma Aturem la C32, contrària al projecte, Jordi Gaitan, s’ha mostrat molt crític amb els alcaldes de Blanes i Lloret, assegurant que no han sabut defensar el resultat de la consulta popular del mes d’abril.
Malgrat tot, Gaitan ha explicat que no els ha sorprès l’aprovació del projecte i que seguiran treballant per aturar-lo des de dues vessants: el carrer i els jutjats.
La futura carretera que unirà Tordera, Blanes i Lloret de Mar serà lliure de pagament i millorarà l’accessibilitat i la mobilitat en aquest entorn de la Costa Brava, que en època estival i caps de setmana pateix greus retencions. De fet, entre la carretera que uneix Tordera i Blanes i la que uneix Blanes i Lloret es registren, diàriament, uns 20.000 vehicles segons dades del departament de Territori. Les previsions de la Generalitat són que uns 9.000 vehicles circulin diàriament per la nova via.
El tronc principal de la nova carretera tindrà una longitud de 6,5 quilòmetres des del final de l’actual autopista a Tordera –a l’enllaç amb la GI-600, la que uneix Blanes i Tordera, fins a la carretera de Lloret de Mar.
La via comptarà amb una connexió amb aquesta carretera mitjançant un ramal d’1,1 quilòmetres de longitud i un carril per sentit. En total, l’actuació abastarà 7,6 quilòmetres de longitud.