Tordera reprèn el programa Pacient Expert després de tres anys aturat per la pandèmia

Share on twitter
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on email

Després de gairebé tres anys d’aturada a causa de la Covid-19, els professionals de l’atenció primària de l’ICS Girona i de l’IAS (insittut d’assistència sanitària) han començat a reprendre el Programa Pacient Expert Catalunya® als seus centres de salut, entre els quals hi ha el CAP de Tordera. 

El Programa Pacient Expert® gira al voltant de la figura d’un pacient real, una persona que pateix una malaltia crònica i que és capaç de responsabilitzar-se de la seva patologia i d’autocuidar-se. A partir d’una formació prèvia per part de professionals d’atenció primària, aquest pacient es converteix en el conductor d’un grup de pacients i dona pautes, mitjançant l’intercanvi de coneixements i experiències, a altres usuaris amb la mateixa malaltia sobre com gestionar millor els símptomes que pateixen, com prendre la medicació, consells perquè  el seu dia a dia es ressenti el mínim possible, etc.

Actualment, el Programa Pacient Expert Catalunya® va destinat a pacients amb patologies o processos crònics com són insuficiència cardíaca, malaltia pulmonar obstructiva crònica, diabetis mellitus tipus II, fibromialgia, ansietat, malaltia de Chagas en fase crònica, o pacients amb tractament anticoagulant oral. Fins i tot, es fan grups de deshabituació tabàquica.

Després d’una aturada de prop de 3 anys, aquest 2023 es reprendran les sessions a la majoria d’equips d’atenció primària de l’IAS i de l’ICS Girona. El primer grup a començar ha estat el d’un pacient expert de deshabituació tabàquica a Besalú. El dijous 12 de gener es va celebrar la primera sessió informativa, a partir de la qual va quedar constituït el grup.

Tordera serà el següent Equip d’Atenció Primària a reactivar el Programa, que en aquest cas estarà destinat a cuidadors de pacients amb demències. La primera sessió serà el dia 1 de febrer, quan se celebrarà una trobada informativa dirigida a totes aquelles persones interessades a formar part de la grupal. A partir d’aquesta reunió es farà la selecció dels participants i la creació de grup.

Subscriu-te gratuïtament,
el butlletí de notícies cada dia al teu correu.

El més llegit
Categories
Més ambits geogràfics