Aquest dimarts va tenir lloc la presentació oficial del cartell de la segona edició del Malgrat de Mar Vila del Llibre. El festival literari se celebrarà els dies 25, 26 i 27 d’agost al centre històric de la vila. Aquesta segona edició se centrarà en el català com a vehicle cultural comú entre territoris situats en diferents estats.
La presentació oficial del festival va tenir lloc a la Sala de Plens del consistori malgratenc i hi van assistir la regidora de Cultura, Lurdes Borrell, el director de la Xarxa de Viles del Llibre, Enric Bono, i la comissària de la Vila del Llibre de Malgrat de Mar, Assumpta Mercader.
Tots tres van coincidir a assenyalar que l’elecció de la temàtica d’enguany és fruit de la polèmica despertada per les prohibicions d’espectacles i de revistes en català arran dels acords entre el PP i Vox, al País Valencià i a les Illes Balears. En aquest sentit, l’eslògan d’aquesta edició és “El català, d’aquí i d’allà, molt a dir i molt per llegir”.
La inauguració oficial del festival literari serà divendres a les 18:00 hores a les Peixateries Velles. Posteriorment, s’ha programat un espectacle infantil titulat “Cagadubtes”, a càrrec d’Assumpta Mercader; un taller sobre la serigrafia, impartit per la Mireia Córdoba; o una xerrada sobre el català a les Illes Balears, dirigida per en Tomeu Marí, entre altres activitats.
Durant tot el cap de setmana s’han programat més d’una vintena d’esdeveniments a càrrec diversos referents literaris, entre els quals destaquen els noms de Josep Piera, premi d’Honor de les Lletres Catalanes, i el seu recital ‘Del País Valencià a Malgrat de Mar’; Joan-Lluís Lluís amb la xerrada ‘Foc, llengua i ficció’; o el diàleg impartit pel malgratenc Jaume Aubanell, titulat ‘El gust és meu’.
D’altra banda, el mercat d’editorials independents s’ubicarà a la plaça de l’Església, al voltant de la qual s’hi han programat diverses activitats, exposicions i espectacles adreçats per a tots els públics. Tanmateix, també s’ha organitzat un concurs de relats, a càrrec de l’associació d’escriptors Verum Fictio, o una donació d’aliments a canvi de llibres, el dissabte al matí al Mercat Municipal, engegada per Càritas i el Banc d’Aliments de Malgrat.
Per a més informació sobre el cartell i el programa d’activitats podeu consultar-lo a la seu electrònica de l’Ajuntament de Malgrat de Mar.
La Xarxa de Viles del Llibre de Catalunya és un moviment de turisme cultural que té com a objectiu difondre la cultura a través de la literatura i els oficis del llibre.