La vuitena edició de la iniciativa ajunta 13 parelles d’estudiants universitaris de la UDG amb alumnes nouvinguts a les escoles de Blanes.
El projecte busca afavorir la integració social, lingüística i cultural dels alumnes estrangers. Així, els universitaris es converteixen en mentors de nens i nenes d’entre 8 i 12 anys que en aquesta edició venen de Gambia, Hondures, Ucraïna, Madrid, Mali Cuba, Gàmbia i Marroc.

A més, també s’han incorporat diversos recursos informàtics. A través d’una aplicació mòbil els tècnics que coordinen el projecte poden fer un seguiment setmanal del contacte que mantenen les parelles del “Projecte Rossinyol”. També s’ha posat en funcionament una xarxa social anomenada “messagenes” on els mentors penjaran una foto i un comentari després de cada trobada amb els nens i nenes que hi participen. Així, els pares i també el professorat del centre poden mantenir-se al corrent de quines activitats fan les parelles.
El projecte, que es va presentar el divendres, continua la vuitena edició després dels bons resultats obtinguts en experiències passades. En la del curs 2016-2017 es desenvoluparà a més de Blanes, en altres 11 poblacions de la demarcació de Girona, entre elles també Lloret. De fet, una de les principals raons per les que la Universitat de Girona va proposar fer el projecte ara fa vuit anys a l’Ajuntament del municipi és perquè és una de les poblacions de la província amb un important percentatge de persones nouvingues.
L’objectiu és impulsar el procés d’integració dels escolars a la nova ciutat i la UDG és una de les moltes ciutats d’arreu del món que hi participen.