La plataforma, que agrupa diferents entitats i persones en defensa del territori i la mobilitat sostenible, ha emès un comunicat en els darrers dies rebutjant la reforma de les taxes del transport públic anunciada per l’Autoritat del Transport Metropolità.
Segons la plataforma, el Maresme és una comarca «històricament castigada» en l’àmbit de la mobilitat, i posa com a exemples els peatges de l’autopista C-32, el «desbordament» de la carretera N-II i «l’elevada incidentalitat» de la línia R1 de Rodalies.
La coordinadora Preservem el Maresme consideren que és «avenç positiu i necessari» el fet de rebaixar un 25% el preu dels bitllets d’ús freqüent, però a la vegada es mostren preocupats per la penalització que suposa, afirmen, l’increment d’un 11% dels títols de transport casual, com és l’antiga targeta T-10, el títol més utilitzat entre els usuaris.
La plataforma, que considera que el Maresme és una comarca «prou castigada» en l’àmbit de la mobilitat, creu que penalitzar l’ús esporàdic del transport públic estimularà l’ús del transport privat. L’entitat creu també que calen millores en les línies i infraestructures, l’estat de les quals qualifiquen de «lamentable».
A la vegada, la plataforma considera «molt greu» que els títol d’ús casual es converteixin en bitllets unipersonals, un fet que, afirmen, comportarà una penalització extra a la mobilitat grupal o per famílies.
Tot i així, en les darreres hores, l’ATM ha rectificat i ha anunciat la creació d¡una nova targeta, la T-Familiar, que és multipersonal i permetrà fer 8 viatges en 30 dies.
Entre altres, Preservem el Maresme també fa esment al «greuge comparatiu» amb altres territoris a causa de l’actual sistema de tarifes per corones que discrimina els pobles per raó de la seva ubicació i no de la distància respecte Barcelona.
Per tot plegat, la plataforma proposa com a solució la millora de les línies ferroviàries i la creació d’una xarxa de transport públic «real i efectiva» amb els pobles de l’interior de la comarca.